onsdag 9 september 2009

SUD 2009 i Vadstena


Jag har just återhämtat mig efter en fantastisk helg.
SUD 2009 - SUKs 75-års jubileum samt stiftvallfärden.
Att se dessa 450 ungdomar i en blandning med nunnor, munkar, präster och biskopen är hoppfullt och framförallt stärkande i tron.
Att se bl.a. Danny uppträda i tältet och se ungdomarna dansa och mitt bland dessa står vår biskop.
Att sedan efter midnatt gå till gymnastikhallen för tillbedjan och bikt.
Någon sa, "på dessa läger behöver man inte vara rädd för ALLA är snälla" - och det finns en otroligt fin anda som man inte stöter på i så många sammanhang.
Att se volontärer och andra hjälpa till på ett otroligt sätt. Organisationen fungerade mycket bra.
Man är priviligerad som får skicka två av sina egna barn till ett sådant evenemang!

3 kommentarer:

Teija sa...

Jag ser fram emot att skicka min äldsta dit nästa gång för då har han passerat åldersgränsen och ytterligare två år senare får min yngste åka. Jag skulle gärna följa med som ledare... Jag konverterade som 19-åring men har aldrig varit med i SUK. Tänkte inte på det då, men ångrar det nu.

Peter Wiberg sa...

Teija, jag konverterade för sent för att vara med i SUK.
Vi plockade upp ungdomar i bussen i både Köping och Västerås.
Hoppas se dig som ledare framöver.

Teija sa...

Träffade en av tjejerna i går och hon var helnöjd med helgen.

En helt annan sak:

Bloggupprop!

http://katolskmamma.blogspot.com/2009/09/fasta-for-biskop-anders.html